Děláme Affiliate

Věrnostní program nebo chcete-li affiliate provozujeme již drahně let. Začínali jsme na upraveném pluginu pro Zencart, který ale po čase přestal vyhovovat našim požadavkům. Jisté období jsme vyzkoušeli Affiliateclub, ale s funkcionalitou ani výsledky jsem nebyl příliš spokojen - měl jsem pocit, že program nemám příliš pod kontrolou. Navíc spolupráce s Affiliate klubem nebyla úplně bezproblémová, ale to zde nebudu rozmazávat. Jen bych se rád zmínil o návaznosti na slevové servery, s nimiž affilclub spolupracuje (součástí nabídky bylo totiž zalistování do slevových katalogů). Považuji to za náramný krok stranou - zákazníci ze slevových serverů byli problémoví. Platí přesně to, co se dočtete všude jinde, totiž že price sensitive zákazníci jsou problémoví a neloajální. Po pár měsících těchto slevových kampaní jsme vše zařízli a od té doby jsem na jakékoli slevy velice optarný. Podstatné je, že jsme se rozhodli vrátit k vlastnímu řešení a jak už se nám mnohokrát vyplatilo, požádali jsme o správu freelancera. Volba tentokrát padla na mého známého Kamila Staše který je na víc "od fochu" a našemu sortimentu rozumí. Nutno říct, že spolupráce je výborná.

Našim cílem je oslovit výlučně tematicky příbuzné weby - tedy potenciální partnery, kteří dokáží oslovit úzkou cílovou skupinu, ke které se klasickými kanály neumíme dostat, nebo se dostat umíme, ale ne tak efektivně. Dříve nebo později nás také dohnala otázka cashback portálů knimž mám osobně spíše rozporuplný vztah. Argumentů pro i proti jejich využívání je nemálo, já mám hlavně pocit, že eshopu přivádí zákazníky buď citlivější na cenu nebo přivede zákazníky takové, keří by nakoupili i bez provize (to je třebas můj případ - na plnapenezenka.cz jsem se zaregistroval proto, že mi nabídli slevu v mém oblíbeném obchodě, ve kterém bych nakupoval i tak...). Argument že jsou to vlastně portály věrnostní je taky trochu vachrlatý - jednak ta věrnost patří primárně cas-back portálu, druhak preferuji věrnostní program ve vlastní režii, který mám pod kontrolou a mohu s ním kreativně pracovat. Věrnostní program založený jen na tom, že dám někomu slevu zaujme převážně jen price sensitive zákazníky. Na druhou stranu může svými marketingovými aktivitami přivést cash-back portál zákazníky, který se stane zákazníkem pravidelným (to jestli ho ulovíme či ne je už samozřejmě v naší režii).

Tento článek je můj 10. nejstarší. Je 362 slov dlouhý, a byl celkem 2249x okomentován.